Aktív tanulás workshopot tartottunk a „Fejfrissítő hét” megvalósításához

Hatalmas érdeklődés övezte legutóbbi workshopunkat, melyet az aktív tanulás témájában tartottunk. Legnagyobb örömünkre a testnevelők más, közismereti szakos kollégáikat is meginvitálták webináriumunkra, így remélhetőleg ők is beépítik ezeket a módszereket az óráikba.

A diákok mindennapjaik jelentős részét az iskolában inaktívan töltik, aminek nemcsak az egészségre van negatív hatása, hanem mindez a figyelemre és koncentrációra is kedvezőtlen hatást gyakorolhat. A WHO is felhívja a figyelmet arra, hogy „Bármennyi aktivitás is több, mint a semmi!”, továbbá hogy 5 percig tartó aktivitásokkal is hozzájárulhatunk az egészség fejlődéséhez, a figyelem és ezáltal a tanulási teljesítmény javulásához.

Az online workshopunkon résztvevők megtudhatták többek között, hogy

  • hogyan lehet a tanóra keretein belül fizikai aktivitást megvalósítani,
  • vajon minden tanórába beiktatható-e a testmozgás,
  • milyen előnyökkel járnak a rövid, tanórai mozgásszünetek,
  • mit jelentenek a fizikailag aktív órák,
  • hogyan tudnak óráikba fejfrissítőket vagy olyan tananyagközpontú aktív szüneteket beiktatni, melyek a tanulást is támogatják.

Előadóink (Tóthné Dr. Kälbli Katalin – szakértő, Magyar Diáksport Szövetség, Simon Anett és Farkas Alpár – tanítónő, illetve testnevelő tanár, Kézdivásárhely, Románia, illetve Bíró Béla testnevelő tanár, Shanghai United International Schools, Kína) a fenti kérdésekre adtak választ, és számos, a gyakorlatban már kipróbált és jól alkalmazható megoldást mutattak be.

A webinárium során kisfilmjeink is bemutatásra kerültek, melyek ötletet nyújthatnak a fejfrissítő hét megvalósításához. Keresd őket az MDSZ youtube csatornáján!

https://www.youtube.com/channel/UCn0acXL6JAxQQj0G8PTbKmw