Circle-2

Fejfrissítő hét

BERETTYÓÚJFALU, II RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA, HUNYADI MÁTYÁS TAGISKOLÁJA

Kinek köszönhetjük a jógyakorlat megosztását?

Kunné Váradi Viktória

Melyik témakörhöz kapcsolódik?

Fejfrissítő Hét/Aktív tanulási módszerek

Kiknek szól?

Alsó tagozatos tanulók, felső tagozatos tanulók

JÓGYAKORLAT BEMUTATÁSA

Célkitűzés

Január utolsó hetében került az intézményben megrendezésre a Fejfrissítő hét, melynek célja, hogy a tanóra „egyhangúságát” megtörjék.

Megvalósítás

A tanulók 45 perces óra kb. felénél mozgásos tevékenységet folytattak (felfrissültek), hogy a tanóra következő részében jobban tudjanak koncentrálni. A csoportlétszámot, a pedagógus szakképesítését, a tanulók korosztályát figyelembe véve valósultak meg az órákon a különböző tevékenységek.

Az intézmény pedagógusa heti beosztást készített, hogy a pedagógusok melyik napon, melyik órában, melyik csoporttal „végezzék el” a kiválasztott játékot. Minden pedagógus 2 játékjavaslatot kapott, amit a saját óráján alkalmazott.

Például:

  • Matematika – Bumm játék,
  • Humán tantárgyak: Fej vagy írás, Simon mondja, Magyar kártya,
  • Magyar óra: Mutasd el a betűt,
  • Csoportbontásos tantárgyaknál: lufiröpldaba, Állj fel, ha hallod a számod! Számolás feladatkártyával.
  • Interaktív táblával felszerelt termekben: tánc.

A játékok maximum 5 percet vehettek igénybe a tanórán. Minden játékhoz biztosították a kellékeket.

A szünetidő alatti aktivitás fokozása érdekében állomásokat állítottak fel, amihez az iskola folyosóján biztosították a helyszínt:

  • állomás: Szerencsekerék,
  • állomás: tornaterem: Kapj el, ha tudsz!
  • állomás: interaktív terem: tánc

Tapasztalatok, javaslatok

Az alsósok sokkal lelkesebben vettek részt az óra közötti szünetekben rendezett játékokon, mint a felsős tanulók.

„Hiszem, hogy ez a program elérte célját. A gyerekek nemcsak ezen a héten frissültek, hiszen, ha érzik, hogy elfáradnak az órán, jelzik, hogy igényük van egy kis tanórai mozgásra.”

”Mind a tanulóktól, mind a kollégáktól pozitív visszajelzés érkezett. Örülök neki, hogy a hét befejezése után sincs vége ezeknek a tevékenységeknek, hiszen több kolléga alkalmazza továbbra is tanóráin a játékokat. Többen élnek azzal a lehetőséggel, hogy egymástól tanuljanak játékokat. A gyerekek tanóra közben kérik, hogy csak pár percet is, de játszhassanak, hogy a tanóra további részében jobban tudjanak figyelni.”

Galéria